۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۶۶۸۲۹
آیت الله دستغیب در گفت وگو با رسا:

رهبر انقلاب مسیر امام خمینی را با صلابت ادامه دادند | کسی نمی تواند ادعای پیروی از امام کند و با رهبری زاویه داشته باشد

نماینده خبرگان رهبر انقلاب را ادامه دهنده مسیر امام راحل دانست و گفت: کسی که مدعی پیروی از خط امام راحل است اما عملکردش با مواضع رهبر معظم انقلاب زاویه داشته باشد، روشن است که خطا می‌رود.
آیت الله دستغیب آیت الله دستغیب

آیت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: بیتردید مهمترین شاخصه حضرت امام، ایمان به خدا و ارزشهای متعالی اسلامی است.

وی ابراز داشت: حضرت آیتالله خامنهای به عنوان نخستین و اصلی ترین تکیهگاه حضرت امام در مبارزات علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی بودند و در هر مسألهای امور را به خداوند متعال باز میگرداند و با توکل به خداوند متعال پیش میرفت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پس از رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران دومین کسانی بودند که از ارزشهای اسلامی حفاظت کرده و پشتوانهای برای نهضت اسلامی به شمار میآمدند.

وی با قرائت آیه «يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَمَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ»، تصریح کرد: همان طور خداوند متعال در آیه 64 سوره مبارکه انفال به پیامبر اکرم(ص) نوید میدهد که «خدا تو را کفایت است و مؤمنانی که پیروان تواند»، خداوند متعال و مؤمنان نیز در تمام طول زندگی امام راحل، حامی و پشتیبان ایشان بودند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی عنوان کرد: از یک سو خداوند متعال با امدادهای غیبی خود، حضرت امام خمینی(ره) را یاری داد و از سوی دیگر ملت شریف ایران از ایشان حمایت کردند.

وی افزود: حقیقتاً مردم با حضور خود در صحنههای مختلف، مشکلات بسیاری را تحمل کردند و با فداکاری و ایثار، دست از اهداف حضرت امام برنداشتند تا آن که در بهمن ماه سال 57 شاهد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند و پس از آن نیز همچنان در صحنه مانده و از رهآوردها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کردند.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این که در بین برخی از اشخاصی که ادعا میکنند نسبت به حضرت امام و آرمانهای والای ایشان وفادارند، صداقت وجود ندارد، گفت: اعمال و رفتار افراد به عنوان معیار و شاخصه میتواند اثبات کند که آیا حقیقتاً رهرو راه امام راحل هستند یا خیر.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، رهبری امت اسلامی را عهدهدار شده و دقیقاً همان راه و خط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفته است. بنابراین ایشان بهترین شاخصهای است که میتوانیم ادعای افراد مذکور را نسبت به وفاداری به امام راحل به صورت شفاف و دقیق بسنجیم.

آیتالله دستغیب در پایان خاطرنشان کرد: کسی که مدعی باشد پیرو خط و راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است اما عملکردش با مواضع رهبر معظم انقلاب زاویه داشته باشد، بسیار روشن است که راه را خطا میرود./878/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات